Vanliga, gamla hederliga skyltar är fortfarande viktiga för företag och butiker. I dag är de faktiskt mer ”levande” än de någonsin varit och de kommer förmodligen att bli ännu mer levande i framtiden. Snart kan vi skriva 2020 i kalendern och den tekniska utvecklingen har gjort några gigantiska genombrott under de senaste 10-20 åren. Trots det är det fortfarande en del saker som trots sin analoga karaktär uppenbarligen aldrig blir för gammalt, till exempel hederliga, gamla traditionella skyltar.
Men så gammeldags kanske de inte är i framtiden. Kanske ändras förutsättningarna så att produkten också måste ändra karaktär. Om några år förväntas kanske skyltarna att kunna prata med mobiltelefonerna och visa upp relevanta banners och annan reklam i det ögonblick du tittar på dem.
Online-banners, popup-annonser och direktmarknadsföring
När man pratar om marknadsföring kommer man naturligtvis in på reklam. Reklam är grunden för all marknadsföring och finns i ett hav av olika varianter och utformningar. Under de senaste åren har internethandeln exploderat i Norden och det finns inga gränser för den digitala marknadsföringen. Allt från direkt riktad reklam i YouTube-videos och banners på webbplatser till popup-annonser för varor och produkter.
Trots att vi i dag gör en stor, för att inte säga enorm, del av våra inköp på internet så lever de ”riktiga” butikerna fortfarande. Och på samma sätt som det alltid varit så är fysiska butiker beroende av och därför storkonsumenter av goda gamla hederliga skyltar.
Fysiska skyltar fortfarande viktiga
Enligt företaget Skyltx.se, en av Scandinaviens största skyltleverantörer, är det ingen tvekan om att skylten har kommit för att stanna.
”Om man till exempel tittar på gatuskyltarsom är en av våra storsäljare, så är det tydligt att behovet fortfarande är massivt. Det är om möjligt ännu viktigare för butiksinnehavare att ha välkomnande och ”lockande” gatupratare eftersom man bara har ett ögonblick på sig att få kundens uppmärksamhet. ”